Zpět na články

24. 5. 15Dopis z Pardubického svazu cyklistiky

Otiskujeme plné znění emailu z našeho krajského svazu. Je plný výhrůžek, direktivních nařízení a "rad" s kým a kde mohou naše děti závodit.

Hlavním důvodem k napsání určitě bylo, že zmíněnými hříšníky (2 až 3 kluby) je hlavně náš klub. Vysvětlení v závěru...


 

Vážení a milí přátelé soutěžní cyklistiky

musíme chtě nechtě v poslední konstatovat řadu nesprávností a svévolností a dokonce i podvodů při závodech. Takový stav nemůžeme trpět ani podporovat a je třeba Vás všechny o tom informovat. Svaz cyklistiky Pardubického kraje se považuje za seriozní organizaci/spolek a je držitelem autorizace Českého svazu cyklistiky pro působení v území Pardubického kraje. Máme proto za organizaci cyklistiky také odpovědnost.

 

Proto Vám všem zasíláme následující informaci k licencím a k dění v cyklistice jako celku:

 

V poslední době se pořádá řada „soutěží“ různého druhu a pod hlavičkou různých klubů nebo pořadatelů. Nic proti tomu, ať si pořádá kdo chce co chce, ale pokud je to člen našeho svazu, musí dodržovat regule dané svazem, aby nevznikal chaos a nesportovní dění, nemluvě o tom, že by se neměly pořádat akce, kde de účastníkům o život nebo o zdraví. To platí například i o délce závodů pro různé výkonnostní kategorie. Příkladem takové divoké akce byl nedávný PRAŽSKÝ MARATON, KDE SANITKY ODVEZLY Z TRATI PŘES 80 (netrénovaných) ÚČASTNÍKŮ S KOLAPSEM. Slušně řečeno blbců, kteří si chtěli dokazovat, že na to mají... Obdobně je tomu i na cyklistických velkoakcích, sloužících údajně k propagaci cyklistiky. Opak je však pravdou. Každý závod pořádaný členy SCPK musí být předem projednán a schválen, a musí na něj být delegován rozhodčí s potřebnou kvalifikací. Při schvalování rozpisů dbáme na to, aby nebyla překročena míra zatížení závodníků a aby platila určitá sportovní pravidla – zejména aby spolu soutěžily skupiny závodníků (kategorie), kteří k sobě výkonnostně patří. Vytahovat se někde, že „jsem závodil s Kulhavým...“ je objektivní debilita, když mu stačil možná 50 m po startu a do cíle měl půl hodiny nebo 3 kola ztráty... Kategorie nejsou pro legraci ani pro obtěžování...

 

V poslední době došlo opakovaně v našem svazu k tomu, že se na start mladších věkových kategorií postavili závodníci, kteří tam neměli co dělat. Byli tací, kteří startovali mezi mladšími kam patří a pak šli na start znovu mezi staršími, když je tam nahlásili rodiče, a děti pak závodili nesprávně ve vyšší věkové kategorii, dokonce s úmyslně nesprávným datem narození. Když to pořadatel zjistil, byli z výsledků vyřazeni a ZATÍM jsme z toho nedělali další závěry. Totéž platí například o limitaci převodů v silniční cyklistice. Ta se vztahuje i na výjimečné případy žactva, kde smějí startovat na MTB a trekových kolech. Je třeba si uvědomit, že rodiče tím dělají dětem opravdu medvědí službu a hazardují i s jejich zdravím (přetížení) – nelze akceptovat výmluvu rodičů „že to tak JEZDÍ V TRENINKU DOMA“. Tady nejde jenom o svalové funkce a výkony, ale také o kosterní aparát a o to, že mladší závodníci nemají ještě zdaleka dokončený kosterní vývoj, uzavřené kostní uzávěry a mají měkké klouby i kosti. Jejich přetěžováním může snadno dojít k nevratným poškozením, což si asi těžko někdo z rodičů pro své dítě přeje. Pokud takové jednání rodičů zjistíme příště, bude závodník i třeba již na startu vyřazen ze závodu a bude zavedeno disciplinární řízení s tím, kdo ho na start přivedl. Závodníky, kteří se takto proviní, budeme na webu nebo v tomto zpravodaji zveřejňovat, aby si na ně dali pozor jiní pořadatelé a rozhodčí. V dnešním případě zůstáváme u anonymity, ačkoli víme přesně, o které kluby jde. Rozpis závodu je proto, aby se dodržel a jelo se podle něj.

 

Neustále vysvětlujeme problematiku licencí. Licence je doklad závodníka, který jej opravňuje ke startu v závodě, a to v kategorii, která mu přísluší a za oddíl, ve kterém je registrován.Oddíl za něj nese do značné míry i odpovědnost, oddíl by se měl starat o jeho výchovu ke sportovnímu přístupu k soutěžím, k duch fair play, a také k vysvětlení potřebných ustanovení Pravidel včetně technických směrnic, aby dotyčný závodník věděl jak se má při závodě, před ním a po něm chovat. Stalo se již, že závodník se úmyslně a bez předložení licence přihlásil ke startu za jiný klub, než kde je registrován!!! Závodník, který je držitelem licence, nesmí také startovat bez licence v kategorii „příchozí“, to je také podvod a je to trestné. Pravidla a disciplinární řád říkají jasně, že za takové jednání je postih zastavením činnosti s odebráním licence na příslušnou dobu. Kdo je držitelem licence již dnes víme. Každý závodník při podpisu žádosti o licenci podepisuje, že se bude řídit Pravidly, jejichž součástí jsou i Technické směrnice a Licenční řád. Najdete je na našem webu a stránkách ČSC. Měla by platit určitá závodnická hrdost, kdo je držitelem licence je závodník a ne nějaký netrénovaný ometák. Kategorii Závodník odlišujeme od kategorie Veřejnost. Závodníci s licencí by neměli s ometáky nebo na ometákových neschválených závodech vůbec startovat, je to pod jejich důstojnost.

 

Dnes uvedené řádky nejsou příliš radostné, stejně jako není příliš radostná účast našich závodníků na třech krajských mistrovstvích dosud odjetých na silnici. Přestože jsme všechny zvali k účasti opakovaně a bylo překrásné ideální počasí, účast na dobře zajištěných závodech byla již po několikáté mizerná. Podívejte se do výsledků, které jsem rozeslal a zapláčete! Všichni se pak diví, jak to, že na ně nevyšly žádné peníze, když se rozdělují. Je již teď možno říci, že třeba bikros v loňském i letošním roce účastí i výsledky silničáře tvrdě odrovnal.

 

Všechny oddíly, které se přihlásily k registraci u našeho svazu a tím k činnosti v organizované cyklistice v ČR, jsou povinny dodržovat to, k čemu se registrací zavazují a pokud to nebudou činit, mohou být (a budou) sankcionovány. Platí to všude, a ti co to dodržují, mohou oprávněně požadovat postih těch, co to nedodrží. Divočina a anarchie, kterou některé oddíly či jednotlivci páchají, nebude dále tolerována.

 

V každém oddíle jsou vyškolení rozhodčí a funkcionáři, kteří vědí, co jsou Pravidla a mají je k dispozici všichni. i na webu ČSC a na našem webu. Pravidelně pořádáme školení a doškolení a každý se jich může zúčastnit a také můžeme zprostředkovat trenérské školení zájemcům. Letos již byli dva, ale nakonec na školení nejeli z blíže neurčených důvodů. Nikdo nám nemůže vytýkat, že jsme někoho neinformovali.

 

Vezměte prosím na vědomí zde uvedené informace všichni, i když se zatím vztahují především na dva tři oddíly, které zatím nejmenujeme. Do značné míry jsou aktuální pro všechny.

 

Děkujeme Vám za pozornost a těšíme se na lepší příští....

 

Petr Svoboda, předseda SCPK

Ing.Jiří Klicpera, STK kraje

23.5.2015
..........................................................................................

Nevím jaký máte z textu emailu pocit. 

Dovolím si napsat pár slov:

 

Závěr druhého odstavce - Účast Kulhavého v masovkách typu KPŽ - Každý se snaží jak umí. Pořadatel Petr Čech chce vydělat, Jarda to podle mne taky nejede zadarmo, proto je profík a já osobně jsem dokonce rád, že mě naloží xx minut, protože si z toho udělám měřítko jeho výkonnosti a pak hospodsky neremcám, když mu to na světáku "nejede". Bohužel jen si někdo ze svazu nevšiml, že nejede v žádné z hobby kategorii, ale v kat Elite = tedy mezi svými.

 

Úvod třetího odstavce - Start se staršími - Tak to se týká nás!!! Na Bikových útercích startovali Vojta s Fandou na své mini trati a protože jsou výkonnostně a technicky dobří, zatoužili po neúměrně krátkém závodě (cca 3 min) si ještě tréninkově zajet na trati, kde už je trochu techniky. (Kameny doma nemáme a sem skoro 120 km cesty....) K naší smůle si v této kategorii brousil zuby na vítězství nějaký Svoboda (nevím jde-li o syna podepsaného Petra Svobody), ale v Trhové Kamenici měl s kluky hodně práce a dokázal proměnit bronz ve zlato až v závěrečném spurtu. Hned na to přišel tento email...??? Proč?

Že by bylo potřeba přijmout opatření, aby závodníci o rok dva starší, nebyli zostuzeni? Nevím. V cyklokrosu jezdí, přesněji: musí jezdit s kluky o 4 roky staršími a to je dle stejného svazu v pořádku. 
Do teď jsem si myslel, že startovat se staršími nepřináší žádnou výhodu, dvojnásob když už mají svůj závod v nohách.

Při prvním závodě v Chotěboři jsem se pořadatelů ptal, jestli můžeme zkusit i starší kategorii. Setkali jsme se s vřelým přijetím a dostali radu, zapsat jiný ročník, aby se jména v počítači nepopletla - toliko "úmyslně nesprávné datum narození."

 

Závěr třetího odstavce - Převody - Plný souhlas. 
Info pro rodiče: Vaše děti (jezdí-li) už na silniční tréninky vám jistě potvrdí, že je tímto směrem směřuji a "nutím" jezdit frekvenčně (byť by si hned mohly dát větší převodník a těžší pastorek - pro závody nepřípustné osazení).

 

Konec čtvrtého a úvod pátého odstavce Kdo pozná nebo rozhoduje o tom, co je "Ometákový závod"? Je jím třeba zmíněné komerční KPŽ, kde je celorepubliková konkurence s i více než 50ti jezdci v kategorii, ale bez licencí? Nebo jím je chaotický mistrák pro licencované, kde většina z účastníků bere placku, protože jich je jako do mariáše?
Nařizovat někomu, že musí startovat na Mistrovství kraje, protože vlastní licenci. Vyhrožovat sankcemi za neúčast... Kampak jsme se to dostali? Můj osobní názor je, že jde o zoufalství autora. Ano, účast na akcích pořádaných svazem je tragická. Co se třeba rozmyslet, jestli se nemohou zúčastnit i jezdci bez licence? Zkusí si to a třeba rozšíří řady licencovaných. Teď je to v propozicích v jednom odstavci povoleno a ve druhém zakázáno. 

Zajímavost z nedělního mistráku: Po telefonickém dotazu byl panem Klicperou start našemu Kubovi (bez licence)  povolen, ale o dva dny déle ho stejný pán při prezenci vykázal. Po této zkušenosti, tento hoch určitě zase rád přijede. 

A nestálo by za úvahu nepořádat "kraják" v den, když se jede "republika"? Třeba by přijelo aspoň pár z těch co MUSÍ, když nemohou ti co by CHTĚLI.



 

                                        Jirka Hendrych, předseda BIKE FREAKS HOLICE


Autor: Jiří Hendrych

Biker a příležitostní silničář. Příznivec disků na silničních kolech, elektronického řazení a dalších technických vychytávek. Na druhé straně věrný zastánce dvojpřevodníku. Servisman ve V6, trenér Cyklokroužku.
Sdílet na Facebooku